جیره خوار امام زمان، کتاب آموزش روخوانی و روانخوانی، آموزش قرائت نماز، محبت الهی

کتاب آموزش قرائت نماز، کتاب آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، کتاب جلب محبت الهی، عبدالرضا نظری، آموزش قرآن، آموزش قرائت نماز، تجویدالصلاه، روخوانی قرآن، تصحیح حمد و سوره،لباس روحانیت،نذر کتاب، قرائت قرآن در ماه رمضان، آداب تلاوت قرآن، واجبات نماز، طلاب کرمان، سربازان امام زمان، محبت خدا، بهترین شیوه آموزش روخوانی،

جیره خوار امام زمان، کتاب آموزش روخوانی و روانخوانی، آموزش قرائت نماز، محبت الهی

کتاب آموزش قرائت نماز، کتاب آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، کتاب جلب محبت الهی، عبدالرضا نظری، آموزش قرآن، آموزش قرائت نماز، تجویدالصلاه، روخوانی قرآن، تصحیح حمد و سوره،لباس روحانیت،نذر کتاب، قرائت قرآن در ماه رمضان، آداب تلاوت قرآن، واجبات نماز، طلاب کرمان، سربازان امام زمان، محبت خدا، بهترین شیوه آموزش روخوانی،

جیره خوار امام زمان -عجل الله- نام وبلاگی است که تحت نظر حجت الاسلام عبدالرضا نظری و در دو بخش فعالیت می کند:
1. بیان مطالب زیبای دینی بویژه نکته هایی پیرامون ارزش طلبگی و تقدس لباس روحانیت.
2. معرفی آثار و کتب حجت الاسلام نظری. با لطف خدای کریم تاکنون توانسته‌ایم دو کتاب (قرآن را درست بخوانیم) و (نماز را درست بخوانیم) را به مؤمنین معرفی کنیم. موضوع این دو کتاب که برای سومین بار تجدید چاپ شده‌اند: آموزش روخوانی و روانخوانی با سبکی متن محور و آموزش قرائت صحیح نماز مطابق با فتوای مراجع عظام است. نگاشته‌ای پژوهشی قرآنی به نام (جلب محبت الهی) نیز از همین نویسنده در راه است. ما نیز مانند نازنینانی که به دنبال جذب محبت الهی هستند، منتظر آراسته شدن آن به زیور طبع می‌مانیم.

آخرین نظرات

آشنایی با شیوه‌ آموزشی متن محور

چهارشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۳:۵۰ ق.ظ

آشنایی با شیوه‌ی آموزشی متن محور

یکی از ویژگی‌هایی که آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم باید داشته باشد تا قرآن‌آموز سریعتر و بهتر با خواندنِ صحیحِ متنِ قرآن آشنا شود، این است که به جای قاعده‌محوری، مبتنی بر مهارت عملی باشد و به جای تأکید بر حسّ شنوایی بر تقویت حسّ بینایی تأکید کند. با این روش، فرد در خواندن قرآن با چشم و تطبیق قواعد با متن قرآن با مشکل رو‌به‌رو نمی¬شود؛ زیرا که مهارت درست‌خواندن، از طریق خوب‌دیدن محقّق می‌شود نه خوب‌شنیدن.

شیوه‌ی آموزشی این کتاب نیز بر این اساس است؛ یعنی به جای شرح و تفصیل قاعده‌ها، بیشتر به تمرین‌های عملی از روی متن قرآن کریم توجّه داشته است و عوض بیرون کشیدن مثال از قرآن و تطبیق قاعده بر آن، - همان‌طور که معمول روشهای آموزش روخوانی و روان‌خوانی می‌باشد، - سعی شده است تا از همان ابتدای آموزش، قرآن پیش روری قرآن‌آموز بوده و هر علامت و قاعده‌ای که تدریس می‌شود را مستقیم در متن قرآن ببیند؛ تا قاعده در ذهن تثبیت شده و توانایی بکارگیری آن را در قرآن پیدا کند؛ ضمن این‌که پیشرفت خود را در هر جلسه ببیند. به عنوان مثال، بعد از آشنایی قرآن‌آموز با علامت فتحه، از او می‌خواهیم که صفحه‌ای که برای تمرین انتخاب شده است را باز کند و شمرده و آرام، فقط حروف فتحه‌دار را بخواند و هر وقت به کلمه‌ای برخورد کرد که روی تمام حروفش فتحه است، آن ‌را به صورت بخش‌بخش و پیوسته بخواند. وقتی با علامت کسره آشنا شد، از او می‌خواهیم که صفحه‌ای که برای تمرین انتخاب شده است را باز کند و فقط حروف دارای علامت کسره و فتحه را بخواند و ...

ممکن است هنگام تطبیق علامت‌ها و قاعده‌ها با متن قرآن، موارد تدریس نشده نیز دیده شود، به قرآن‌آموز تذکّر می‌دهیم تا علامت و قاعده‌ی تدریس نشده را زودتر نخواند و فقط به علامتی که از او خواسته شده است توجّه نماید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی